İmalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar, imal veya ithal ettikleri mallar için tüketicilere tüketicilere garanti belgesi vermektedirler.
Garanti belgesinin tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmekle satıcı, bayii, acente ya da temsilcilikler yükümlü ve sorumludurlar.
Servis istasyonlarında yapılan onarım ve parça değişimi işlemleri sonucunda verilen fatura, garanti şartlarını içermesi kaydıyla, garanti belgesi yerine geçer.
GARANTİ VE TAMİR SÜRESİ| MANİSA WEB TASARIM
Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.
Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekmektedir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilmektedir.
Manisa Web Tasarım, Kalite Yönetim Sistemleri danışmanları tarafından hazırlanan ISO , ISO Nedir, ISO 9001 Toplam Kalite Yönetim Sistemi‘ nin kurulumu, ISO 9001 Kalite Danışmanlık hizmetlerini, Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, CE Belgesi ve Hizmet Yeterlilik Belgesi danışmanlık ve belgelendirme ayrıntılarını inceleyebilirsiniz.
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenmektedir.
Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı – üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.
Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]